۵ دلیل عدم موفقیت در تبلیغات پیامکی

5sign-700x329.jpg

در بازاریابی پیامکی همواره فضای بسیاری برای پیشرفت شما وجود دارد. حرفه های کوچک که به تازگی از سامانه ارسال پیامک برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند، متاسفانه اطلاعات چندانی از این نوع بازاریابی ندارند و همچنین به بانک اطلاعاتی خوبی، برای شروع کار خود دسترسی ندارند که این امر می تواند به طور بالقوه در کسب و کارشان مشکل ایجاد نماید. در این مقاله تلاش کردیم که ۵ خطر احتمالی که می تواند تاثیر گذاری بازاریابی و تبلیغات پیامکی را کم رنگ کند را نام ببریم تا کاربران سامانه ارسال پیامک با رعایت کردن این نکات فروش بیشتری داشته باشند و خدمات بهتری را به مشتریان خود عرضه کنند.


تعداد زیاد لغو اشتراک

اگر تعداد لغو اشتراک خبرنامه ی پیامکی شما از طرف مشتریان در حال افزایش است، بهتر است بدانید که زمان تغییر فرا رسیده است. لزومی ندارد که نگران شوید. همیشه افرادی هستند که پس از مدتی اشتراک خبرنامه ی پیامکی خود را لغو می کنند و این کاملا انتظار می رود. کاری که باید انجام داد تغییر استراتژی است. در این زمان بهتر است که اعتماد مشتریان خود را به دست آورید. بهتر است که به مشتریان خود پیشنهادی بدهید که نتوانند آن را رد کنند. این روش می تواند به شما کمک کند تا مشتریانتان را به خود وفادار کنید و افراد جدیدی را جایگزین مشتریان پیشین خود نمایید.


بازدیدکنندگان از سایت

کسب و کار شما باید به طور منظم در حال رشد باشد. اگر آمار وبسایت شما نشان دهد که کاهش چشمگیری در تعداد بازدیدکنندگان وبسایتتان اتفاق افتاده است، بهتر است که شروع به تولید محتوای جدید نمایید و به صورت مرتب و با برنامه ریزی این کار را تکرار نمایید. همچنین بهتر است که از به روز بودن محتوای وبسایت خود اطمینان حاصل نمایید. تولید محتوای خوب می تواند آمار بازدید از سایت شما را بسیار افزایش دهد که در نهایت به فروش بیشتر شما کمک می کند.
اسپم

از اینکه محتوای اسپم گونه تولید نمی کنید، مطمئن شوید. فرقی نمی کند تعداد زیادی پیامک تکراری ارسال نمایید یا اینکه سایت های دیگر بر روی محتوای مطالب شما کامنت های اسپم گونه بگذارند و صندوق دریافت ایمیل های شما را پر کنند. این گونه فعالیت ها نشانگر این است که بازاریابی خود را به درستی انجام نمی دهید و با افرادی که با حرفه و کار شما سر و کار دارند در ارتباط نیستید. ابزارهای بسیاری وجود دارند که به شما در کنترل این رفتارها کمک می کنند. ابزارهایی نظیر تحلیل گر کلمه اختصاصی و تنظیم کننده های برچسب های متاکریتیک.


متن پیامک ها

سعی کنید که متن پیامک هایتان صریح و کوتاه باشد. اگر این چنین نیست، حتما در اینباره چاره ای بیاندیشید. آماری تحلیلی از اطلاعاتی که مشترکانتان مشاهده می کنند تهیه نمایید و این اطلاعات را بررسی نمایید. متن پیامک های خود را بخوانید و مطمئن شوید که آنها هیچ گونه غلط دستوری و املایی ندارند و به خوبی از مخاطبان دعوت به عمل می آورند.
چه کسانی در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند؟

شما نباید تنها به دنبال داشتن طرفدار (Follower) در شبکه های اجتماعی باشید. مطمنا طرفداران شما باید کسانی باشند که به خدمات و محصولات شما علاقه مندند. هر از چندگاهی به فهرست طرفدارن خود نگاهی بیاندازید. اگر طرفداران شما کاربران معمولی هستند و یا حرفه ی آنها با محصولاتی که شما ارائه می کنید در ارتباط نیست، احتیاجی نیست که بخواهید آن ها را درگیر تجارت خود کنید. زیرا در نهایت آنها به رشد تجارت شما کمک چندانی نخواهند کرد. بهتر است که فعالیت های خود را حول افرادی که از نظر شغلی در ارتباط اند انجام دهید.