قبل از انتخاب سیستم پیامکی این سوال ها را از خود بپرسید

انتخاب و استفاده از هر کدام از پنل های پیامکی ما، کاری بسیار ساده و البته کم هزینه است. اما آیا این سادگی می تواند تضمین کننده درستی تصمیم ما باشد؟ در برخی موارد نه. شما باید قبل از انتخاب سیستم پیامکی ، تحقیقات و بررسی های لازم را کرده و با چشمی باز وارد بازار رقابت شوید.

برای کمک به شما در این امر، تعدادی سوال مهم و اساسی آماده کرده ایم که جواب دادن به آن ها می تواند تضمین کننده موفقیت اولین قدم شما در بازاریابی پیامکی باشد. در ادامه همراه ما باشید.

 

ارسال چه تعداد پیامک برای کسب و کار من لازم است؟

شاید این را سوالی بی ربط بدانید، اما حقیقت این است که هر ساله تعداد زیادی از کسب و کار های نوپا با افراط در تبلیغات و بازاریابی، در همان قدم اول شکست را می پذیرند. برعکس این مساله هم صادق است؛ وجود دارند ایده ها و کسب و کار هایی فوق العاده هوشمندانه که به دلیل ضعف در تبلیغات، شکست می خورند.

بنابر این باید قبل از هر کار، میزان تبلیغات لازم برای رشد کسب و کار تان را تعیین کنید. بار ها گفته ایم، باز هم تاکید می کنیم، تعداد اس ام اس بالا به معنی تعداد فروش بالا نیست. استراتژی حساب شده و عاقلانه است که باعث پیشرفت شما خواهد شد.

سیستم پیامکی چه تاثیری در کسب و کار من خواهد داشت؟

این مساله را هم روشن کنید که از سیستم پیامکی برای چه هدفی می خواهید استفاده کنید. آیا می خواهید از آن برای ارتباط با کارمندان خود، و در داخل سازمان استفاده کنید؟ آیا می خواهید با استفاده از آن، مشتری های جدیدی پیدا کنید؟ آیا می خواهید با استفاده از آن مشتری های موجود را حفظ کنید؟ و ده ها “آیا”ی دیگر که نسبت به نوع کسب و کار ها متفاوت است.

چگونه باید افراد را به استفاده از خدمات پیامکی خود ترغیب کنم؟

تنها داشتن یک سیستم پیامک و فرستادن هزاران پیامک مختلف کافی نیست. به همان اندازه که فرستادن یک پیامک اهمیت دارد، گرفتن آن نیز حائز اهمیت است. اگر شما بهترین کمپین پیامکی را ایجاد کرده باشید، اما افراد گیرنده، رغبتی به دریافت اس ام اس هایتان نداشته باشند، هیچ ارزشی ندارد.

پس بهتر است از همان ابتدای کار، تمامی جوانب ماجرا را در نظر بگیرید. مکانیزم هایی را که با استفاده از آن ها قرار است مشتری را به خود جذب کرده و راضی نگه دارید، با دقت تدوین کنید. شما باید بتوانید به وضوح به این سوال پاسخ دهید: مشتری چرا باید عضو خبرنامه پیامکی من باشد؟

شما باید بتوانید به خوبی منافع مشتری در دریافت پیامک را شناسایی کرده و تقویت کنید.